چرا پله برقی برس یا فرچه دارد ؟

يکشنبه 1 بهمن 1396
11:38
admin

خیلی از افرادی که از پله برقی به بالا یا پایین میروند را وقتی می نگریم احتمال اینکه پای خود را به برس های کنار پله برقی قرار دهند تا کفش آنها توسط این برس ها تمیز شود زیاد است . اما آیا تاکنون از خود پرسیده ایم که این برس ها یا فرچه های ایمنی کنار پله برقی برای چیست ؟ و چه کاربردی دارد ؟

شاید خیلی ها فکر می کنند این فرچه ها بخاطر تمیز کردن کفش های آنهاست . اما این تفکر کاملا اشتباه است .

شاید شما حوادثی که بر اثر استفاده از پله برقی به وجود آمده را شنیده باشید . کوچکترین اتفاق می تونه باعث قطع عضو یا حتی مرگ افراد شود چرا که این پله های برقی که به راحتی شما را به بالا یا پایین حرکت می دهند به وسیله موتورهای قدرتمندی روشن هستند و کار می کنند و به این راحتی ها متوقف نمی شوند . پس اگر گوشه ای از لباس شما گیر کند قطعا اتفاق بدی می افتد .

دلیل وجود برس یا فرچه ایمنی برای چیست ؟

اگر دقت کرده باشید بین پله برقی و دیواره پله برقی شکافی وجود دارد . وجود این شکاف لازم است چرا که اگر این شکاف وجود نداشته باشد پله برقی حرکت نمی کند . دلیل استفاده از فرچه های ایمنی هم وجود همین شکاف است چرا که هم شکاف لازم است و هم این برس .

قرار دادن این برس به این دلیل است که اگر به هر دلیلی شما فراموش کرده و به این منطقه نزدیک شدید به شما آلارم داده که در منطقه خطر قرار دارید . دلیل دیگر وجود این برس ها برای این است که اگر از دست شما چیزی افتاد داخل اون شکاف نره . هر چیزی که از دست شما بیفتد چه بطری آب چه لوله آهنی باعث متوقف شدن پله برقی می شود و باعث تعمیر پله برقی و تعویض قطعات پله برقی می شود . این فرچه ها باعث میشود که شی افتاده از دست شما داخل شکاف نرود .


[ بازدید : 102 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به شرکت ابداع سازه جی است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]