مسجد نگارا کوالالامپور

چهارشنبه 6 تير 1397
12:12
admin

مسجد نگارا از بزرگترین مساجد پایتخت کشور مالزی در شهر کوالالامپور واقع شده است ، قدمت این مسجد به بیش از پنجاه سال می رسد، که میعادگاه اصلی مردم کوالالامپور برای نماز و عبادت می باشد. این مسجد با الهام از طرح مساجد کشورهایی مانند ترکیه، ایران و عربستان ساخته شده است و گنبد و مناره خاصی که دارد از ویژگی های مورد اهمیت برای توریستها و مسافران تور مالزی می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر آژانس آرزوی آسمان آبی را دنبال کنید.

مسجد نگارا از جاذبه های توریستی کوالالامپور به شمار می آید که با اسم مسجد ملی مالزی نیز معروف است که به دلیل استقلال مالزی از دولت انگلیس ساخته شده است، در حقیقت این مسجد به خاطر استقلال در مرکز کوالالامپور بنا شده است. مسجد نگارا که از بزرگترین مسجدهای موجود در شرق آسیا است در زمینی نزدیک 13 جریب از باغ های زیبا ساخته شده است. طراحی مسجد نگارا به گونه ای است که در آن نمادهایی از استقلال مالزی نمایش داده شده است و جذابیت خاصی به آن داده است و آن را به یکی از جاذبه های توریستی کوالالامپور تبدیل کرده است.

ساخت مسجد نگارا سال 1957 میلادی به عنوان نمادی جهت استقلال کشور مالزی مطرح شد که در آن زمان با مخالفت هایی هم روبرو شد اما در نهایت ساخت این مسجد سال 1965 میلادی تمام شد . این مسجد با مصالح سیمانی ساخته شده است و به وسیله ی سه معمار حرفه ای که اهل کشور انگلیس و مالزی به نام های هوارد آشلی ، هشام البکری و بحرالدین کسیم طراحی شد و گنجایش پانزده هزار نمازگزار را یکجا دارد . در زمان افتتاح این مسجد دارای سقفی به رنگ صورتی بود ولی بعدها در اثر بازسازی در سال 1987 از کاشی هایی به رنگ سبز و آّبی برای این مسجد استفاده شد .

گنبد مسجد نگارا دیگر مسجدهای جهان اسلام فرق دارد ، گنبد اصلی این مسجد مثل ستاره 18 قسمتی ساخته شده که بیانگر 13 ایالت واقع در مالزی و 5 رکن اصلی از اصولهای اسلامی می باشند . در اطراف گنبد اصلی مسجد نگارا 48 گنبد کوچک به رنگ سبز وجود دارد که طرح آن از معماری مسجد مکه گرفته شده است . طراحی مدرن و خاص این مسجد با استفاده از طرح ها و نقاشی های اسلامی با خطوط زیبای آیات قرآن طراحی شده است ، این مسجد که از مکان های توریستی کشور مالزی محسوب می شود و دارای یک مناره به ارتفاع 73 متر می باشد است که از نقاط مختلف شهر به سادگی رویت می شود .

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد قیمت تور، خرید تور مسافرتی، تور مسافرتی به وب سایت آسمان آبی www.asemanabi.net مراجعه نمایید .


[ بازدید : 160 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به شرکت ابداع سازه جی است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]